MediaWatch

Tabte milliarder i online-shopping

Ifølge en nyligt offentliggjort undersøgelse, foretaget af konsulentvirksomheden AT Kearney, går online butikkerne glip af milliarder af kroner på afbrudte salg. Fire ud af fem potentielle salg bliver aldrig til noget, skriver Reuters.

Den globale undersøgelse angiver blandt andet kundernes forbehold mod at afgive kreditoplysninger, påtrængende informationsforespørgsler, dårligt fungerende web-sites samt det ikke at kunne finde et givent produkt, som hovedårsagen for de tabte indtægtsmuligheder. Samlet drejer det sig om et beløb på op imod 32 milliarder kroner.

Butikkerne går ligeledes glip af potentielle salg, idet de ikke tilbyder forbrugerne indkøbsmuligheder via TV og mobiltelefoner. Dermed når det samlede beløb op i størrelsesordenen 48 milliarder kroner.

Undersøgelsen er baseret på data fra 1264 erfarne online købere i seks lande.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs