MediaWatch

Tabte milliarder i online-shopping

Ifølge en nyligt offentliggjort undersøgelse, foretaget af konsulentvirksomheden AT Kearney, går online butikkerne glip af milliarder af kroner på afbrudte salg. Fire ud af fem potentielle salg bliver aldrig til noget, skriver Reuters.

Den globale undersøgelse angiver blandt andet kundernes forbehold mod at afgive kreditoplysninger, påtrængende informationsforespørgsler, dårligt fungerende web-sites samt det ikke at kunne finde et givent produkt, som hovedårsagen for de tabte indtægtsmuligheder. Samlet drejer det sig om et beløb på op imod 32 milliarder kroner.

Butikkerne går ligeledes glip af potentielle salg, idet de ikke tilbyder forbrugerne indkøbsmuligheder via TV og mobiltelefoner. Dermed når det samlede beløb op i størrelsesordenen 48 milliarder kroner.

Undersøgelsen er baseret på data fra 1264 erfarne online købere i seks lande.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs