MediaWatch

Tabte milliarder i online-shopping

Ifølge en nyligt offentliggjort undersøgelse, foretaget af konsulentvirksomheden AT Kearney, går online butikkerne glip af milliarder af kroner på afbrudte salg. Fire ud af fem potentielle salg bliver aldrig til noget, skriver Reuters.

Den globale undersøgelse angiver blandt andet kundernes forbehold mod at afgive kreditoplysninger, påtrængende informationsforespørgsler, dårligt fungerende web-sites samt det ikke at kunne finde et givent produkt, som hovedårsagen for de tabte indtægtsmuligheder. Samlet drejer det sig om et beløb på op imod 32 milliarder kroner.

Butikkerne går ligeledes glip af potentielle salg, idet de ikke tilbyder forbrugerne indkøbsmuligheder via TV og mobiltelefoner. Dermed når det samlede beløb op i størrelsesordenen 48 milliarder kroner.

Undersøgelsen er baseret på data fra 1264 erfarne online købere i seks lande.

Mere fra MediaWatch

Google strammer grebet om kreative forsøg på at tracke brugere

Techselskabet bygger videre på sit kommende bolværk i beskyttelsen af brugernes privatliv og færden på nettet. Konkurrencemyndigheder i Storbritannien har samtidig indledt undersøgelse af, om det sender en endnu større del af annoncemarkedet i Googles hænder.

Debat: Folketinget vender det døve øre til lyd

Fair betaling for indhold og kampen med techgiganterne er højaktuelle dagsordener hos politikere og i Kulturministeriet. Men podcasting er efterladt på perronen, skriver formand for Center for Podcasting, Søren Brunsgaard, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs