MediaWatch

E-forbrugere ønsker service

E-handel som forretning er ikke død, selvom en række dot.com virksomheder har brændt fingrene, men udbud, priser og service skal integreres bedre. Det viser en ny undersøgelse fra Deloitte Consulting i Sverige, skriver computersweden.se.

Undersøgelsen viser også, at vinderne i slaget om e-forbrugerne vil være de store etablerede varemærker. De traditionelle forretninger har nemlig en enestående chance for at overtage Internet handelen fra rene Internet virksomheder, fordi de traditionelle forretninger i forvejen har et velfungerende logistik-system m.v.

Deloitte Consulting peger på, at de traditionelle forretninger skal satse på en kundecentreret strategi, hvor butikker, Internet, telefonsupport og e-mail skal samles under en paraply. Og budskabet fra undersøgelsen er klart: virksomhederne skal sælge service - ikke teknik.

Ifølge Deloitte Consulting er det endvidere vigtigt at engagere kunderne på Internet og henviser til, at forretningerne gennem målgruppe-orienterede websites og interaktive tjenester kan forstærke sine relationer til forskellige kundegrupper.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs