MediaWatch

Amazon indtager nyt marked

Med åbningen af en ny Internetbutik i dag i Japan bevæger Amazon sig for første gang ind på det asiatiske marked. Hidtil har man koncentreret sig om USA og Europa med websites i USA, Tyskland, England og Frankrig. Amazon tilbyder på det nye japanske website 1,7 millioner titler, heraf 1,1 millioner titler på japansk og 600.000 på engelsk, hvilket gør udvalget næsten lige så stort som i USA, skriver Washington Post.

Amazon går ind på det japanske marked tidligere end forventet, idet introduktionen først var forventet i løbet af næste forår. Årsagen er efter alt at dømme, at Japan betragtes som et meget attraktivt marked med et stort kommercielt potentiale. Blandt andet fremgik det af en undersøgelse for nylig af de japanske Internet brugere, at næsten halvdelen af brugerne ville købe bøger og magasiner via Internettet.

Amazon's stifter og direktør Jeff Bezos har da også store forventninger til Japan, som i forvejen udgør et af Amazon's største eksportmarkeder: -Dette er det næststørste marked i verden - vi er klar til at gå i gang.

Mere fra MediaWatch

Google strammer grebet om kreative forsøg på at tracke brugere

Techselskabet bygger videre på sit kommende bolværk i beskyttelsen af brugernes privatliv og færden på nettet. Konkurrencemyndigheder i Storbritannien har samtidig indledt undersøgelse af, om det sender en endnu større del af annoncemarkedet i Googles hænder.

Debat: Folketinget vender det døve øre til lyd

Fair betaling for indhold og kampen med techgiganterne er højaktuelle dagsordener hos politikere og i Kulturministeriet. Men podcasting er efterladt på perronen, skriver formand for Center for Podcasting, Søren Brunsgaard, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs