MediaWatch

Lokalt nyt på internettet

24timer går den modsatte vej af trenden blandt internetselskaber. Nyhedsportalen udvider staben med 15 redaktører og tilfører et større freelancebudget, siger direktør Krister Bengtsson til resume.se.

Fra 10 sites til 57 er en voldsom satsning, erkender Krister Bengtsson. Ambitionen er at der skal publiceres mindst én nyhed på alle sites hver dag. Frem for alt ser man sig som et websupplement til øvrige lokale medier. Og her er der ingen konkurrence.

- Det er klart, at det bliver forskellig intensitet i overvågningen af de forskellige landsdele, men sammenlignet med andre lokale sites, er vi sikre på, at 24timer kan konkurrere, siger Bengtsson.

Lokale webtjenester er fortsat et jomfruelig område, hvor der findes mange penge at tjene, mener Krister Bengtsson.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs