MediaWatch

GN Store Nord i nyt strategisk opkøb

Det er sket med opkøbet af den franske virksomhed Optran, som er specialiseret i test af dataoverførsler med høj hastighed. Købet er ifølge Børsen sket som led i en strategi med henblik på at styrke GN Nettest mest muligt forud for selskabets børsnotering på den amerikanske Nasdaq børs til foråret.

GN Nettest, som producerer udstyr og systemer til test af data- og telenetværk, ønsker ifølge adm. direktør Jens Maaløe at være verdens førende til at teste fremtidens netværk, hvilket Optran skal være med til at opfylde med sin specifikke kompetence.

Jens Maaløe mener ikke, at den forestående børsnotering er den primære drivkraft bag de opkøb, som GN Nettest foretager.

- Opkøb af virksomheder, specialiser, produkter og teknologier er baseret på en klar forretningsmæssig logik, siger han til Børsen.

GN Nettest forventer en omsætning i år på cirka 1,7 milliarder kroner. Hertil skal lægges omsætningen fra den nyligt opkøbte virksomhed Photonetics på cirka 150 millioner kroner.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs