MediaWatch

Dansk Supermarked på e-varebørs

Danmarks største detailhandelsvirksomhed (DS) vil spare op mod 65 millioner kroner hvert år ved at købe en stor del af sine varer via verdens største e-varebørs World Wide Retail Exchange. Det skriver Børsen.

Det er hensigten at DS i næste måned ønsker at teste den internationale handelsplads ved i første omgang at sende en fødevare og en ikke-fødevare på den elektroniske auktion, der ind til videre kan brøste sig af at være verdens største elektroniske markedsplads.

DS forventer at op mod fem procent af den samlede indkøbsvolumen vil kunne lægges ud på handelspladsen om tre-fire år.

Projektleder i DS Brian Mærkedahl forventer dog, at DS højst vil spare et beløb - mellem tre og frem procent - men det skulle være nok til at indfri omkostningerne ved at bruge auktionsformen. Brian Mærkedahl anslår at besparelserne for DS ved at benytte e-varebørsen vil nå op på 65 millioner kroner.

En e-varebørs er en hjemmeside på Internettet, hvor sælgere og købere mødes for at handle varer eller tjenesteydelser.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs