I en rendyrket prissammenligning ligger de rene onlinebutikker således suverænt i spidsen, efter dem kommer butikker med salgsted både på nettet og i den fysiske verden og som samlet nummer sidst kommer de traditionelle detailhandlende uden nethandelsmulighed.
Pricerunner.com har foretaget en dataindsamling, der giver et billede af detailprisniveauet i Danmark. Ifølge Pricerunner.com er det første gang i Danmark, at pulsen er taget på priskrigen på nettet og mellem net-butikkerne og den traditionelle detailhandel
I undersøgelsen indgår i alt 1363 priser på 457 forskellige produkter fra otte store danske detailkæder, fem førende danske rene onlinebutikker og syv førende danske multi-channel butikker. Tilsammen har de i alt 303 detailhandelsbutikker.
Analysen viser en interessant og intens priskrig om forbrugerne. Men denne priskrig foregår ikke udtalt mellem de der opfattes som de traditionelle modparter, online- og offline-butikkerne, men derimod mellem rene onlinebutikker og de traditionelle detailhandlende som også har et salgssted på nettet.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.