MediaWatch

StepStone holder stilen

StepStone havde i tredje kvartal et salg på godt 17 millioner euro (cirka 126 millioner kroner), hvilket er en fremgang på 37 procent i forhold til andet kvartal og en fremgang på 364 procent i forhold til sidste år.

Væksten skyldes blandt andet, at StepStone har åbnet nye afdelinger i en række lande, herunder Spanien og Holland. Selvom StepStone samtidig har haft et driftsunderskud på knap 45 millioner euro (cirka 334 millioner kroner) betragter StepStone regnskabet som positivt på grund af den stigende omsætning. Underskuddet er steget 28 procent i forholdt til andet kvartal.

Koncernchef Giles Clarke siger til digitoday.no, at især udviklingen i Tyskland har været positiv, og at Tyskland nu er StepStone's næststørste marked. Også udviklingen i Danmark har ifølge Clarke været tilfredsstillende, men alt i alt forventer Clarke, at det skandinaviske marked i fremtiden bliver mindre vigtigt for StepStone end hidtil. Det skal blandt andet ses i lyset af, at Skandinavien for et år siden stod for 80 procent af omsætningen, mens det i dag ikke er mere end godt 30 procent.

StepStone fastholder tidligere meldinger om, at selskabet skal give overskud i løbet af 2002 samt have en positiv operativ margin på 25 procent i løbet af 2003.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs