MediaWatch

Mobilselskab – kend din kunde

Konsulentvirksomheden Arthur Andersen har sammen med investeringsbanken J.P. Morgan udarbejdet en rapport om telemarkedet i Europa, hvori det vurderes, at prisen på taletjenester vil falde drastisk i takt med, at der udvikles nye tjenester til mobiltelefonerne.

Inden 2010 vil størstedelen af omsætningen for mobilselskaberne komme fra nye tjenester og ikke fra tale, siger rapporten. Det skriver digitoday.no.

Med denne udvikling i sigte anføres det i rapporten, at mobiloperatørerne skal lære deres kunder bedre at kende med henblik på at kunne tilbyde målrettede tjenester m.v.

- Det bliver meget vigtigt at "eje" kunden, det vil sige, at man ved, hvem kunden er. Det handler om segmentering, siger Christian Mjaanes, partner hos Arthur Andersen, som mener, at dette er et skridt mobilselskaberne må tage med henblik på ikke kun at være operatør, men også leverandør af værdiforøgende tjenester til kunderne.

Arthur Andersen og J.P. Morgan har rangeret finske Sonera som det mobilselskab i Europa med det største potentiale i relation til den kommende udvikling.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs