MediaWatch

Mobilselskab – kend din kunde

Konsulentvirksomheden Arthur Andersen har sammen med investeringsbanken J.P. Morgan udarbejdet en rapport om telemarkedet i Europa, hvori det vurderes, at prisen på taletjenester vil falde drastisk i takt med, at der udvikles nye tjenester til mobiltelefonerne.

Inden 2010 vil størstedelen af omsætningen for mobilselskaberne komme fra nye tjenester og ikke fra tale, siger rapporten. Det skriver digitoday.no.

Med denne udvikling i sigte anføres det i rapporten, at mobiloperatørerne skal lære deres kunder bedre at kende med henblik på at kunne tilbyde målrettede tjenester m.v.

- Det bliver meget vigtigt at "eje" kunden, det vil sige, at man ved, hvem kunden er. Det handler om segmentering, siger Christian Mjaanes, partner hos Arthur Andersen, som mener, at dette er et skridt mobilselskaberne må tage med henblik på ikke kun at være operatør, men også leverandør af værdiforøgende tjenester til kunderne.

Arthur Andersen og J.P. Morgan har rangeret finske Sonera som det mobilselskab i Europa med det største potentiale i relation til den kommende udvikling.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs