MediaWatch

Microsoft relancerer MSN

Med en ny farverig browser, opdateret indhold samt en "krigskasse" på en milliard dollar forsøger Microsoft nu via den største satsning på området, at lægge pres på America Online.

Målet er at overtage konkurrentens rolle som det mest benyttede site på Internettet, skriver CNN.

Initiativet, der falder sammen med America Onlines lancering af sin nye Netscape 6.0 browser, er samtidig det første skridt på vejen mod fuldførelsen af Microsofts .NET strategi.

Hovedformålet med den nye strategi er, at lette databytningen mellem selskabet software og service. America Onlines nye browser har til formål at vinde 90'ernes tabte markedsandele til Microsofts Internet Explorer software tilbage.

Ifølge Microsoft er nøglen til America Onlines succes, dets evne til at gøre tingene så simple som muligt for brugeren. Denne strategi har selskabet adopteret, men ifølge Deanna Sanford, ledende produktmanager for MSN marketing, tager man et stort skridt videre og integrerer samtlige gode services i en og samme service.

Det nye MSN er samtidig starten på, hvad der kan udvikle sig til et helt nyt udseende for Microsofts forbrugerprodukter.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs