MediaWatch

Excite møder markedsforventning

Selskabet, der opererer som udbyder af højhastigheds internetadgang, meddelte således et pro forma tab på 41,6 millioner dollar svarende til et tab på 10 cent per aktie. Til sammenligning var tabet i fjor på 4,2 millioner dollar lig med et tab på en cent per aktie, skriver CNN.

Resultatet lå fuldt ud på linje med hvad der var forventet. Selskabets samlede indtægter steg 51 procent fra 112,6 millioner dollar i fjor til 169,9 millioner i år. Dette var samtidig en stigning på otte procent i forhold til forrige kvartal. Excite meddelte samtidig med regnskabstallene, at tabet for det kommende fjerde kvartal ville blive større end hidtil antaget. Baggrunden er en aggressiv ekspansionsplan.

Ifølge George Bell, bestyrelsesformand og administrerende direktør for Excite, har selskabet oplevet en hidtil uset interesse for og kendskab til bredbåndsservices, hvilket har ansporet selskabet til at satse aggressivt for at sikre sig et afkast af denne trend.

Excites offentliggørelse, der fandt sted efter den amerikanske børs lukketid, fik selskabets aktie til at stige i den udvidede åbningstid. Aktien steg fra kurs 10,12 til kurs 11 for derefter at falde tilbage til en lukkekurs i 10,18 svarende til en fremgang på 12 cent i forhold til gårsdagens kurs.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs