MediaWatch

Pris til dansk markedsføring

To danske bureauer er blevet tildelt den internationalt eftertragtede pris 2000 DMA ECHO Awards, der uddeles af det amerikanske Direct Marketing Association (DMA) for en reklamekampagne på Internettet for likøren Baileys.

Det er bureauerne Neo Ideo A/S og Leo Direct/Sales, fra Leo Burnett Gruppen i Danmark, der står bag kampagnen, der fokuserede på at skabe et attraktivt fællesskab for forbrugerne omkring Baileys. Videosekvenser fra cafeer blev placeret på et særligt website, hvor brugerne herefter kunne stemme på deres favorit sekvens. Websitet skabte således et interaktivt forum omkring kampagnen.

Udover den interaktive del, tog en række kendte reklamefotografer billeder, der understøttede kampagnens koncept, "Hver sin lyst". Billederne blev gengivet på både postkort og website. De bedste videosekvenser skal senere klippes sammen til en reklamefilm.

Mere fra MediaWatch

Heartbeats udpeger ny ledelse efter Le Gammeltofts exit

Adm. direktør og stifter af Heartbeats forlod medieselskabet i sidste uge. Finansdirektør i Aller Media bliver midlertidig direktør i selskabet, mens Heartbeats’ chefredaktør, vicedirektør og kommerciel direktør skal stå for at videreudvikle mediebrandet.

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs