MediaWatch

Ford satser på kundeloyalitet

Ford har foretaget interne undersøgelser, som viser, at mindst 60 procent af de personer, som i USA opsøger en Ford-forhandler med henblik på et bilkøb, i forvejen har søgt information via Internettet. Det har vendt op og ned på forholdet mellem forhandler og kunde, skriver New York Times. Tidligere var det forhandleren, som sad inde med al information om bilerne - sådan er det ikke mere. Nu skal forhandleren i stedet være kundens hjælper og forsøge at opbygge et langvarigt kundeforhold baseret på service via Internettet.

-Vores primære arbejde i dag er kunden. Vi plejede at være en produktionsvirksomhed med fantastiske produkter. Nu ønsker vi at være den mest forbrugerorienterede virksomhed i bilbranchen, siger Fords kommunikationsdirektør James Yost. Ford har i denne forbindelse udarbejdet et program under navnet Ford Direct, som skal koordinere forhandler sites med Fords generelle virksomheds sites. Hensigten er at skabe målrettet kundeoplysning- og service via Internettet, herunder opdateringer, tilbud m.v.

Næste skridt for Ford er en øget personalisering i bilsalget. James Yost henviser til, at Internettet i stigende grad vil have indflydelse på, hvordan folk køber bil, og at Ford i sidste ende må indstille sig på at kunne leverer biler, som folk selv har udstyret via Internettet.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs