MediaWatch

Fodboldens portal fra DBU

DBU er i besiddelse af en lang række rettigheder på fodbold-området, som unionen nu ønsker at udnytte kommercielt på Internettet. Det drejer sig blandt andet om resultat- og stillingsformidling fra alle fodboldligaer i Danmark - lige fra Superligaen til de lokale lilleput-serier. DBU er nu gået på jagt efter sponsorer, partnere og andre alliance-muligheder, som skal være med til at udvikle Fodboldens portal, skriver Markedsføring.

DBU har for nogle år siden foretaget en undersøgelse, som viste, at der i Danmark er en stor interesse for resultater fra blandt andet fodboldens bredde-turneringer, og på den baggrund har DBU nu udarbejdet et prospekt, der beskriver mulighederne. Lige nu ligger rettighederne til resultatformidling hos Dansk Idrætsforbund, som har solgt dem videre til Internet tjenesten Sportal, men fra 2002 er rettighederne tilbage hos DBU.

IT-chef hos DBU, Peter Hvidt, afviser ikke et samarbejde med et medieselskaber, men siger på den anden side:

-Ved at tænke på en bestemt måde samt integrere og koordinere informationerne i de mange forskellige områder kan DBU for få midler positionere sig i forhold til medievirksomheder med fuldt konkurrencedygtige produkter - der hvor medievirksomhederne indtil nu har haft frit spil.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs