MediaWatch

400 procent flere på TV websites

I Storbritannien har BBC.co.uk gennem længere tid været et af de mest populære websites. Flere end en million personer klikker sig hver måned ind på TV stationens udbud af informationer om de seneste nyheder, sport eller deres ynglings programmer. Blandt disse kan nævnes Star Trek og Eastenders. Antallet af unikke besøgende steg med 33 procent fra 1.131.000 i oktober 1999 til 1.503.000 i august 2000. Antallet af unikke besøgende på den britiske Channel4.com er steget fra 271.000 i marts til 1.328.000 i august.

I Frankrig er den førende TV kanal TF1 og antallet af unikke besøgende på dennes website er næsten blevet fordoblet fra oktober 1999, hvor der var 137.000 besøgende til august 2000, hvor der var 267.000 besøgende. På TF1's website er der blandt andet forskellige underholdningstilbud, nyheder og baggrundsinformation om programmer som Who wants to be a Millionaire?

Det andet populære TV website i Frankrig er M6.fr, der har oplevet en stigning af unikke besøgende på mere end 360 procent fra 47.000 i oktober 1999 til 216.000 i august 2000. På M6.fr's website er der nyheder, en filmdatabase og informationer om stationens programmer, blandt andet er der forpremiere på de nye afsnit af X-files.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under artikler.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs