MediaWatch

Siemens indtager nettet

Selskabet, er i sit forsøg på at integrere sine forretninger elektronisk, klar til at spendere mere end en milliard euro over det næste halvandet år på projektet. Integrationen vil, når den er fuldført omfatte alt fra indkøb til marketing, logistik, rekruttering samt udvikling, skriver Wall Street Journal.

Ifølge Heinrich von Pierer, bestyrelsesformand for Siemens, vil den totale værdikæde fremover blive håndteret elektronisk. - Brugen af e-forretningens fulde potentiale vil gøre Siemens til et helt nyt selskab -således Pierer. Han siger videre, at selskabet via skiftet til e-business på sigt forventer, at spare hvad der svarer til tre til fem procent af den årlige salgsvolumen. Denne er i forbindelse med Siemens finansår, der sluttede med udgangen af september, ifølge analytikerne sat til et beløb i omegnen af 75 milliarder euro.

Siemens forventer ligeledes, at hæve volumen af indkøb der foretages elektronisk. I dag foregår godt 10 procent af selskabet indkøb på denne måde. Andelen forventes i løbet af 2 til 3 år at være steget til over 50 procent. Selskabets totale indkøbsvolumen for finansåret 2000 er opgjort til 35 milliarder euro.

Siemens business services, en enhed under Siemens' informations - og kommunikationsdivision, vil i samarbejde med Commerce One, samt den amerikanske teknologispecialist i2Technologies overvåge transformationen. Heinrich von Pierer siger i den forbindelse, at man føler sig overbevist om, at have fundet frem til de bedste samarbejdspartnere overhovedet og at den forestående transformation er det absolut mest vigtige projekt i lang tid.

Siemens forventer ikke fyringer i forbindelse med transformationen.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs