E-handelsprojektet er tænkt som et bookinginstrument for turisme, hvis ambition er at give alle danske turistvirksomheder adgang til online booking og e-handel via Internettet.
Ambitionen er, at projektet, der har fået navnet "Tourist Online", skal være e-løsningen for dansk turisme. Bag projektet står HORESTA, Danhostel, Danmarks Vandrerhjem, Feriepartner Danmark, M&P Internetbureau / Integrator Uniware , Danmarks Turistråd og samtlige otte regionale turismeudviklingsselskaber i Danmark.
Samtlige otte regionale turismeudviklingsselskaber i Danmark er som nævnt med i projektet, og deres rolle vil være at sikre koordinationen mellem den nationale internetportal og de regionale portaler, herunder integration af bookingfaciliteten på de regionale hjemmesider. Endvidere skal regionerne udvikle og gennemføre kompetenceudviklingsaktiviteter, som er rettet mod regionens virksomheder for at udbrede kendskabet til mulighederne via Internettet bedst muligt.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.