MediaWatch

Internet annoncer når magisk grænse

Det amerikanske Internet Advertising Bureau (IAB) offentliggjorde i går tirsdag tallene for Internet annoncer i USA vedrørende andet kvartal. Og for første gang nåede den samlede kvartalsbaserede indtægt fra Internet annoncer op på mere end 2 milliarder dollars, helt præcist 2,1 milliarder dollars. Dermed voksede indtægterne fra Internet annoncer i USA for 18. fortløbende kvartal i træk.

Indtægterne på 2,1 milliarder dollars er en stigning på 8,8 procent svarende til 171 millioner dollars - i forhold til første kvartal i år og en stigning på ikke mindre end 127,3 procent svarende til 1,2 milliarder dollars - i forhold til samme kvartal sidste år. Stigningen er således en realitet på trods af rystelserne i Internet branchen i foråret.

Ifølge rapporten fra IAB stod følgende kategorier af annoncer for den dominerende del af annonceomsætningen:

- Forbruger-rettede annoncer (30 procent)
- Finansielle ydelser (15 procent)
- Medier (9 procent)

Det er fortsat bannerannoncer, der er den førende annonceform med en andel på 50 procent af alle annoncer i andet kvartal 2000, mens sponsorships står for 27 procent og rubrikannoncer for 7 procent.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs