MediaWatch

TV 2 vil digitaliseres

I løbet af de næste fem til ti år satser TV stationen på at blive en flerstrenget medievirksomhed med endnu flere TV kanaler, radio, Internet og andre digitale platforme, skriver Børsen.

TV 2 planlægger dannelsen af et laboratorium, der skal forske i indholdssiden af de digitale platforme og efterfølgende vise danske seere, hvad digitalt interaktivt TV er og hvorfor de skal investere i det digitale udstyr i fremtiden. Det bliver ifølge Christina Lage, administrerende direktør for TV 2, TV stationens største udfordring. Seerne har ikke bedt om interaktivt digitalt TV, men TV 2 tror, at samspillet mellem Internet og TV er tydeligt for enhver og at det interaktive og mobile nok skal komme.

Udviklingen er allerede i gang med engagement i Internettet og den ny TV station, TV 2 Zulu, der lanceres 15. oktober. Den ny TV kanal skal imødekomme forbrugernes stigende krav om individualiserede tjenester og medieservices.

TV 2 tror, at interaktiviteten mellem forbrugerne og medierne snart vil blive et krav fra forbrugerne, som TV stationerne ikke kan komme udenom og dette vil ske via digitaliseringen. Derfor satser TV 2 hårdt på digitaliseringen med henblik på at skabe interaktivitet mellem seerne og TV stationen inden for de næste 10 år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs