MediaWatch

TV 2 vil digitaliseres

I løbet af de næste fem til ti år satser TV stationen på at blive en flerstrenget medievirksomhed med endnu flere TV kanaler, radio, Internet og andre digitale platforme, skriver Børsen.

TV 2 planlægger dannelsen af et laboratorium, der skal forske i indholdssiden af de digitale platforme og efterfølgende vise danske seere, hvad digitalt interaktivt TV er og hvorfor de skal investere i det digitale udstyr i fremtiden. Det bliver ifølge Christina Lage, administrerende direktør for TV 2, TV stationens største udfordring. Seerne har ikke bedt om interaktivt digitalt TV, men TV 2 tror, at samspillet mellem Internet og TV er tydeligt for enhver og at det interaktive og mobile nok skal komme.

Udviklingen er allerede i gang med engagement i Internettet og den ny TV station, TV 2 Zulu, der lanceres 15. oktober. Den ny TV kanal skal imødekomme forbrugernes stigende krav om individualiserede tjenester og medieservices.

TV 2 tror, at interaktiviteten mellem forbrugerne og medierne snart vil blive et krav fra forbrugerne, som TV stationerne ikke kan komme udenom og dette vil ske via digitaliseringen. Derfor satser TV 2 hårdt på digitaliseringen med henblik på at skabe interaktivitet mellem seerne og TV stationen inden for de næste 10 år.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs