MediaWatch

35.000 unikke brugere på mediawatch.dk

Antallet af abonnenter på den gratis nyhedstjeneste med PUSH-e-NEWS via e-mail er mere end fordoblet de seneste måneder. Antallet af abonnenter på de trykte nyhedsbreve stiger ligeledes tilfredsstillende. Mediawatch.dk har på ganske kort tid udviklet sig til et af Danmarks største og mest besøgte online medier for nyheder om Digitale Medier, Internettet og Den ny Økonomi.

MediaWatch A/S er en mindre medievirksomhed, som har store ambitioner for vækst både i Danmark og internationalt.

- I forbindelse med internationaliseringen af virksomheden har vi valgt ny annoncepartner, som kan følge os ud i verden. Vi er overbeviste om, at vi med 24/7 Media har fundet det bedste online netværk til at løfte opgaven med salg og reservation af al online annoncering, fortæller direktør og medejer Kim Soya.

- Vi har en helt unik sammensætning af kunder. Det er beslutningstagere inden for IT, Tele, Internettet, TV og e-handel samt andre ledere i dansk erhvervsliv, der har behov for at følge med i den digitale udvikling og mediernes konvergens. Vi er blandt de største online medier inden for B2B, og markedet vokser. Alle erhvervsledere skal jo i sidste ende vide noget om Digitale Medier og konvergens for at udnytte potentialet i Den Ny Økonomi optimalt, udtaler Kim Soya.

Virksomheden ekspanderer ved at levere et produkt af en så høj kvalitet, at interessen automatisk breder sig i markedet.

- Efterhånden som kendskabet til nyhedstjenesten og websitets muligheder breder sig, bliver det lettere at sælge også de trykte nyhedsbreve, som giver mere dybdegående analyser af udviklingen inden for IT, Tele, Internettet og TV her og i udlandet. Når først virksomhederne lærer nyhedsbrevenes høje standard at kende, tager oplagskurven fart den rigtige vej.

Antallet af ansatte er i løbet af tre måneder vokset fra 4 til 18 medarbejdere.

MediaWatch A/S har åbnet kontor i Malmø og er ved at starte en svensk afdeling efter den danske model. Ledelsen føler sig sikker på succes'en, fordi cirka 25 procent af online-kampagnerne i dag kommer fra svenske firmaer. Næste skridt bliver et engelsksproget dot.com site for bl.a. amerikanerne og asiaterne, som vil vide noget om udviklingen i de skandinaviske og europæiske lande, der på en lang række områder er længere fremme teknologisk. Etablering i Tyskland og England kommer næst efter.

Mere fra MediaWatch

Top 20: To premierer strøg til tops

En sæsonpremiere på DR1 og en programpremiere på TV 2 trak flest seere til flow-tv i sidste uge, mens DR's seneste søndagsdrama havde det sværere.

Seneste nyt

Se flere jobs