MediaWatch

Det interaktive TV-marked i Danmark

Men står det til de fire store distributører af TV på det danske kabel- og satellit-TV marked, vil de kommende 12-18 måneder demonstrere en række nye initiativer.

På parabolmarkedet findes Viasat og Canal Digital og inden for kabel-TV domineres markedet af Telia Stofa og Tele Danmark Kabel TV. Foreløbigt ser det dog ud til, at de fire aktører vil dele sig op i to forskellige måder at anskue tingene på, og det betyder, at vi i den kommende tid vil opleve forskellige tilgange til begrebet interaktivt TV.

På parabolmarkedet er Viasat og Canal Digital i fuld færd med at udvikle og lancere nye interaktive applikationer, der vil søge at lægge sig i forlængelse af det nuværende programudbud. Der kan for eksempel være tale om at kunne vælge mellem forskellige simultant udsendte fodboldkampe, der kan være tale om at kunne tippe på forskellige udfald under fodboldkampe, der kan være tale om at søge yderligere programinformation og videoklip fra en række TV-kanaler.

Idéerne er mange, og vi vil se nogle af de første bud i løbet af efteråret. Variationer på dette marked kan være dedikerede TV-kanaler, som tilbyder interaktive shopping applikationer med mulighed for at handle de produkter, der vises på skærmen. Dette gælder for eksempel den nye TV-kanal.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under "artikler".

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen undersøger mulig coronasnyd i egne rækker, lovforslag om ændring i ophavsretten debatteres og der er landet et væld af rapporter om mediers vilkår. Få overblik over ugens vigtigste begivenheder i Mediedanmark her.

Seneste nyt

Se flere jobs