MediaWatch

e-kunder søger produktinfo

Det har været nævnt, at danskerne ikke har en postordrekultur, at vi er nervøse for sikkerheden på Internettet, eller at butiksstrukturen i den fysiske verden er så udbygget, at der ikke er plads til e-handel.

Sammenligner man danskerne med internetsurfere i udlandet, er danskerne de mest flittige til at benytte Internettets e-handels sites. Knap 31 procent af de danske surfere over 16 år har i andet kvartal 2000 besøgt en e-handels site.

Derimod har kun 11 procent af de danske surfere foretaget indkøb. Ser man på udbydernes evne til at konvertere besøg til køb svarer det til, at 35 procent af de besøgende køber en vare i en online-butik.

Hvis det antages, at de 31 procent af butikkernes besøgende har haft intention om at købe, må 35 procent anses for lavt, ud fra en købmands princip om ikke at lade kunden forlade butikken uden at købe.

Sammenlignet med udlandet er en købsandel på 35 procent lavt. Den tilsvarende andel er for Sverige 55 procent, Norge 44 procent, UK 64 procent og Tyskland 56 procent.

Læs hele artiklen fra ACNielsen eRatings i Mediawatch, nyhedsbrevet om Internettet nummer 4.

Mere fra MediaWatch

Lokale internetmedier ærgrer sig over lang udsigt til mediestøtte-revision

Den nye pulje på 50 mio. kr. øremærket lokale medier og ugeaviser er ”lige i underkanten”, mener Foreningen af lokale, fritstående, journalistiske internetmedier, der dog overordnet er tilfreds med medieaftalen. Foreningen retter kritik af, at aftalepartierne skubber en revidering af mediestøtten flere år frem.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs