MediaWatch

e-kunder søger produktinfo

Det har været nævnt, at danskerne ikke har en postordrekultur, at vi er nervøse for sikkerheden på Internettet, eller at butiksstrukturen i den fysiske verden er så udbygget, at der ikke er plads til e-handel.

Sammenligner man danskerne med internetsurfere i udlandet, er danskerne de mest flittige til at benytte Internettets e-handels sites. Knap 31 procent af de danske surfere over 16 år har i andet kvartal 2000 besøgt en e-handels site.

Derimod har kun 11 procent af de danske surfere foretaget indkøb. Ser man på udbydernes evne til at konvertere besøg til køb svarer det til, at 35 procent af de besøgende køber en vare i en online-butik.

Hvis det antages, at de 31 procent af butikkernes besøgende har haft intention om at købe, må 35 procent anses for lavt, ud fra en købmands princip om ikke at lade kunden forlade butikken uden at købe.

Sammenlignet med udlandet er en købsandel på 35 procent lavt. Den tilsvarende andel er for Sverige 55 procent, Norge 44 procent, UK 64 procent og Tyskland 56 procent.

Læs hele artiklen fra ACNielsen eRatings i Mediawatch, nyhedsbrevet om Internettet nummer 4.

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs