MediaWatch

Haburi ændrer kurs

Samtidig med at det danske Haburi åbnede i april, begyndte det at gå alvorligt ned ad bakke på e-handelsmarkedet. Haburi regnede oprindeligt med få 70.000 kunder og et salg for ca. 40 millioner kroner i år. Derfor har Haburi justeret sin strategi. Mærsk Data og Magasin har således investeret 103 millioner ekstra kroner i Haburi, der til gengæld lover en omsætning på 23 millioner kroner og 40.000 kunder det første år, skriver Berlingske Tidende.

Forretningsstrategien er også blevet modificeret en smule, hvilket betyder at Haburi venter et års tid med at gå ind på markederne i Asien og dropper Italien, der ikke har tradition for postordresalg. Samtidig har firmaet fået øje på, at det er altafgørende at have lokale kendte mærker i internetbutikken. Derfor har Haburi brugt ressourcer på at finde kendte tyske mærker og få leveringsaftaler i hus, inden de går ind på det tyske marked. Firmaet regner med at bruge samme fremgangsmåde, når det senere går ind på det franske marked

Haburi har 26 medarbejdere og får sandsynligvis et underskud på mellem 80 og 100 millioner kroner i sit første år. Markedsføringen har kostet 35 millioner kroner og en IT platform 15 millioner kroner.

Mere fra MediaWatch

En ny medieaftale kan være på trapperne

Medieordførerne fra stort set alle partier i Folketinget er kaldt til møde uden bagkant onsdag eftermiddag. Med udsigt til sommerferie om få uger spidser de månedlange forhandlinger om en ny medieaftale til. Flere forventer, en aftale kan lande de kommende dage. Men der er stadig uenighed om afgørende spørgsmål, erfarer MediaWatch.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs