MediaWatch

Internettet - kampplads for rejsehandel

Der bliver trængsel i cyberspace, når flybilletter og rejser fremover skal købes og sælges. Allerede i år vil ti europæiske flyselskaber i fællesskab gå i luften med et online-rejsebureau-portal, der skal tage konkurrencen op i det allerede overfyldte virtuelle marked for online-handel med rejser, skriver Berlingske Tidende.

Det er British Airways, Air France, Lufthansa, Iberia, SAS, KLM, Alitalia, Finnair, Air Lingus og Australien Airlines Group, der planlægger at have rejsebureau-portalen færdig allerede i udgangen af dette år. Internet-analytiker hos Merrill Lynch, Peter Bradshaw, siger i den forbindelse, at rejsemarkedet på Internettet nu er ude i en "brutal konkurrence", der på sigt vil betyde, at 75 procent af alle nye dot.com forhandlere vil gå neden om og hjem.

Det skønnes, at ca. fem procent af Europas internetbrugere køber flybilletter over Internettet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs