MediaWatch

Bertelsmann’s globale online strategi

BOL - Bertelsmann Online - fører således i øjeblikket en ekspansiv vækststrategi med henblik på at blive verdens førende medie- og underholdningsforretning på Internettet. Det sagde Chief Financial Officer Thorsten Heyen på konferencen e-Scandinavia, som foregik i Bella Centret torsdag og fredag i sidste uge.

BOL er allerede repræsenteret i 14 europæiske lande med sin e-handels butik bol.com, som ifølge BOL's egne opgørelser er henholdsvis det største eller næststørste e-handelssted på alle større relevante markeder i Europa. Af samme grund ynder BOL at kalde sig selv for Europa's Amazon. I Skandinavien har BOL købt 50 procent af Internet boghandlen Bokus, som findes i både Danmark, Sverige, Norge og Finland. Til mediawatch.dk siger Thorsten Heyen om satsningen i Skandinavien: -Bokus har i høj grad været fokuseret på studerende, men nu skal målgruppen gøres bredere, sådan at markedet for BOL i Skandinavien også kan gøres bredere - i lighed med BOL's tjenester i andre lande.

Herudover ønsker BOL at satse globalt. BOL findes allerede på større markeder i Asien, herunder Hong Kong og Japan, men regner med herudover at åbne e-handels butikker i Kina, Korea, Brasilien og Australien inden for de kommende måneder.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under rubrikken artikler.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs