MediaWatch

Hård konkurrence indenfor Internet-rejser

Online-salg af rejser og flybilletter forventes at blive et af de områder, hvor e-handlen vil opleve den højeste vækst, men der bliver hård konkurrence på prisen.

Ti europæiske flyselskaber vil senere på året lancere et fælles rejsebureau på Internettet, hvor flere flyselskaber allerede er i gang side om side med rene dot-com-selskaber som Lastminute og ebrookers slås om at tilbyde rejser til de laveste priser, skriver Berlingske Tidende.

Internet-analytiker Peter Bradshaw fra Merrill Lynch mener, at kun de allerstørste on-line forhandlere af rejser vil overleve på Internettet, mens de omkring 75 procent kan blive nødt til at lukke.

Man regner med at kun fem procent af Internet-brugerne i Europa køber flybilletter online. I 1998 udgjorde markedet ifølge Forrester cirka tre milliarder dollar, men det vil være vokset til 29 milliarder dollar i år 2003, og i 2004 forventes alene erhvervsrejsende at købe flybilletter for omkring 20,3 milliarder dollar.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs