MediaWatch

Danske Internet brugeres profiler

Tallene vil være med til løbende at afdække, hvordan danske Internet brugere anvender Internettet.

De virksomheder, som etablerer Internet panelerne og leverer målingerne, tæller blandt andet AC Nielsen eRatings, MMXI Nordic og Gallup. De første undersøgelser foretaget af AC Nielsen eRatings er netop blevet offentliggjort og senere på måneden kommer de første tal fra MMXI Nordic.

Undersøgelsen fra AC Nielsen eRatings - som omfatter Internet brug i juli måned - indeholder blandt andet en nuanceret brugerprofil, som omfatter Internet brugernes køn, alder, antal timer brugt på Internettet og antal page views m.v. Undersøgelsen omfatter brug af Internettet fra hjemmet.

Læs hele artiklen i Mediawatch, nyhedsbrevet om Internettet nummer 3 fra 8. september 2000.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs