MediaWatch

Time Warner køber Africana.com

Handlen er en del af Time Warner's strategi, der går ud på at nå det afro-amerikanske marked i forbindelse med fusionsplaner med internetudbyderen America Online. Den kommende fusion bliver i øjeblikket behandlet i EU Kommissionen og en afgørelse forventes klar til oktober, skriver CNN.

Det er hensigten af integrere det afro-amerikanske indhold på AOL's website. Time Warner, der er de første, der producerer afro-amerikansk underholdning og kultur, vil hjælpe Africana.com med at nå ud til resten af verden med viden om afrikansk kultur.

Sitet har på nuværende tidspunkt mere end 500.000 månedlige besøgende og ca. 3,6 millioner månedlige sidevisninger. Over 50.000 bruger Africana Mail, der er en gratis e-mail service og 57.000 abonnerer på Africana.com's nyhedsbrev.

Africana.com er etableret af professor Henry Louis Gates Jr. fra Harvard University og blandt investorerne er blandt andet Quincy Jones og Martin Payson.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs