MediaWatch

Store tab hos Jobline før børsnotering

Jobline International ønsker at være det førende online rekrutteringsselskab i Europa. Det koster penge. Og de penge ønsker Jobline International nu at hente gennem en notering på OM Stockholmsbörsen. Børsprospektet blev præsenteret i går og viser, at Jobline International forventer at tilbyde 10 millioner aktier i et prisniveau mellem 64 og 80 svenske kroner pr. aktie. Jobline International sigter mod at få 640 - 800 millioner svenske kroner gennem salget af aktier. Handlen med aktierne begynder den 14. september.

Ifølge svenske Vision Media kunne et dramatisk kapitalbehov meget vel være hovedårsagen til børsintroduktionen. I henhold til Vision Media's beregninger har Jobline tabt 29 millioner svenske kroner pr. måned i andet kvartal af 2000, mens tabet var på 15 millioner kroner pr. måned i første kvartal. Og hvis tabene fortsætter i samme størrelsesorden i tredje kvartal vil Jobline være uden penge om nogle få uger. I børsprospektet har Jobline selv anført, at selskabet fortsat vil udvise tab i den nærmeste fremtid.

I slutningen af juni måned havde Jobline 520.000 registrerede brugere, som i alt havde lagt 374.000 CV'er ind i Jobline's CV-database. Og i løbet af første kvartal havde Jobline formidlet 9.662 CV'er til sine virksomhedskunder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs