MediaWatch

Eurosport expanderer digitalt

Eurosport håber med den nystartede Eurosport News, at den nye aflægger på sigt vil kunne sammensmelte selskabets TV og Internetvirksomhed til ét medie, skriver Die Welt.

Eurosport News, der skal sende alle 24 timer i døgnet, vil dele TV-skærmen op i fire forskellige nyhedsflader. Ifølge selskabet vil man kombinere internet-nyheder og tv-skærmen, så Internetnyheden kører direkte ind på skærmen. Bl.a. vil man så kunne sende 40 sekunder spots fra begivenheder, der er i gang ind over en anden transmission

Eurosport finansieres 40 procent gennem reklameindtægter og 60 procent via gebyrer, som de europæiske kabeludbydere betaler gennem opkrævning af TV-licenser hos TV-seerne.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Seneste nyt

Se flere jobs