MediaWatch

Eurosport expanderer digitalt

Eurosport håber med den nystartede Eurosport News, at den nye aflægger på sigt vil kunne sammensmelte selskabets TV og Internetvirksomhed til ét medie, skriver Die Welt.

Eurosport News, der skal sende alle 24 timer i døgnet, vil dele TV-skærmen op i fire forskellige nyhedsflader. Ifølge selskabet vil man kombinere internet-nyheder og tv-skærmen, så Internetnyheden kører direkte ind på skærmen. Bl.a. vil man så kunne sende 40 sekunder spots fra begivenheder, der er i gang ind over en anden transmission

Eurosport finansieres 40 procent gennem reklameindtægter og 60 procent via gebyrer, som de europæiske kabeludbydere betaler gennem opkrævning af TV-licenser hos TV-seerne.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs