MediaWatch

Eurosport expanderer digitalt

Eurosport håber med den nystartede Eurosport News, at den nye aflægger på sigt vil kunne sammensmelte selskabets TV og Internetvirksomhed til ét medie, skriver Die Welt.

Eurosport News, der skal sende alle 24 timer i døgnet, vil dele TV-skærmen op i fire forskellige nyhedsflader. Ifølge selskabet vil man kombinere internet-nyheder og tv-skærmen, så Internetnyheden kører direkte ind på skærmen. Bl.a. vil man så kunne sende 40 sekunder spots fra begivenheder, der er i gang ind over en anden transmission

Eurosport finansieres 40 procent gennem reklameindtægter og 60 procent via gebyrer, som de europæiske kabeludbydere betaler gennem opkrævning af TV-licenser hos TV-seerne.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs