MediaWatch

Telefónicaaktie opad efter godt regnskab

Selskabet kunne således berette, at man i forhold til sidste års nettoresultat på 1,02 milliarder euro i indeværende periode opnåede et nettoresultat på 989,03 millioner euro. Resultatet er bedre end selskabet oprindeligt havde forventet, skriver Financial Times.

Telefónicas samlede indtægt før amortisation, skat, rente og afskrivninger blev på 5,8 milliarder euro en stigning på 5,4 procent i forhold til sidste års resultat. Selskabets latinamerikanske investeringer er ligeledes begyndt at give afkast og totalresultatet blev på 13,3 milliarder euro. Sidste år nåede man op på 10,7 milliarder euro.

Frank Wellendorf analytiker hos WestLB Panmure udtaler, at resultaterne er indenfor det forventede og således af stor positiv indvirkning for hele telesektoren. Han angiver markedet for præ-betalte mobiltelefoner som baggrunden for Telefónicas gode resultat. Det spanske marked har længe været foran resten af Europa på det område og det har bevirket, at selskabet udover at få sine præ-betalte kunder omdannet til kontraktkunder, samtidig har opnået en væsentlig højere pris end for eksempel Deutsche Telekom og KPN.

Wellendorf illustrerer dette ved at sammenligne det tyske selskabs indtægt på 14,4 procent med Telefónica

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs