MediaWatch

Microsoft presser AOL

Den nye version blander video og musik med indhold fra MSN Internet service. Versionen kaldes internt MSN Explorer og projektet vil ændre looket og indholdet af sider som finanssiden MoneyCentral og musik- og film portalen WindowsMedia .com, samtidig med at processen for at få abonnenter online finpudses, skriver Reuters.

En af de vigtigste forbedringer i MSN Explorer er, at den bliver individualiseret så brugeren, der ikke er interesseret i sportsnyheder, kan udskifte ikonet med et, der linker til netop den underholdningsside, han interesser sig for.

Ifølge en undersøgelse foretaget af Media Metrix, kom Microsofts Internet sites på en top tre i seks lande, mens AOL og Yahoo! kom på en top tre i fem lande. Derfor, og på grund af de mange forbedringer, vurderer Microsoft nu, at kunderne vil indse, at der i MSN Explorer er et godt alternativ til AOL.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs