MediaWatch

Dot.com’er slettes af Nasdaq

Internet magasinet redherring.com har foretaget en analyse af overlevelsesevnen hos Nasdaq's dot.com virksomheder, og analysen viser, at - ud over de allerede slettede - er yderligere 224 virksomheder i fare for at blive slettet.

De 224 virksomheder har alle en kursværdi på under fem dollars, men Redherring.com understreger, at ikke kun svigtende kursværdi ligger til grund for analysen. Også andre kriterier har haft indflydelse på analysen herunder virksomhedens aktiver, virksomhedens indtægter, antallet af ledige aktier og markedsværdien af disse m.v.

Analytiker Derek Brown fra WR Hambrecht & Company bekræfter analysens tendenser og peger på, at der er tale om et Darwinistisk udskillelsesløb, hvor kun den stærkeste overlever. Derek Brown mener, at markedet er tæt ved denne skillevej.

Professor Peter Sealey fra University of California udtaler om udviklingen på Nasdaq, at der er tale om en logisk restrukturering af markedet. De små virksomheder slettes, fordi de går ned eller opkøbes af større virksomheder, hvilket levner plads for en sundere og vigtigere dot.com industri.

- Når virksomheder med sundere forretningsmodeller overtager de skrantende dot.com'er, bliver det lettere at investere i relation til langsigtede investeringsplaner, sige Peter Sealey.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs