MediaWatch

Nyt rådgivningskoncept for mediabureauer

Med baggrund i den tiltagende kompleksitet i markedet har CIA Interactive oprettet en Affiliatedivision. I første omgang er divisionens tilblivelse støttet af CIA Interactives eksisterende kunder, men nye kunder finder også konceptet attraktivt som supplement til deres "traditionelle" online-aktiviteter.

- Arbejdsområdet kan betragtes som en ny måde at betale internetannoncering på. Traditionelt køber man bannerannoncer på Internettet til én pris pr. eksponering. I det nye koncept købes der bannerannoncer, tekstlinks mv. til en pris, der modsvarer det salg, der skabes (no cure - no pay princippet). CIA Interactive har dermed inkluderet et strategisk vigtigt rådgivningsprodukt for sine kunder inden for marketing på Internettet, for at imødekomme den øgede anvendelse af partnerprogrammer på Internettet. - siger Nils Langballe, Affiliate Programme Director i CIA Interactive Denmark A/S

Tom Bang Hansen, administrerende direktør i CIA Interactive Denmark A/S mener, at et internetmediabureaus rådgivning inden for de seneste 12 måneder i højere grad har været koncentreret om forretningsmodeller og validering/udvikling af disse. Dermed er mediaindkøbet i højere grad blevet holdt op på "1;value for money" eller "kunder i butikken", hvilket Tom Bang Hansen ser som en yderst sund udvikling på et marked, hvor vi nu ser et alvorligt udskilningløb

- Et udskilningsløb, hvor de dårligt eksekverede forretningskoncepter går i betalingsstandsning/konkurs. Meget enkelt, så vil vores kunder have sikkerhed for, at når de lægger 1 krone ind i "internetmaskinen", så skulle de meget gerne få mere end 1 krone ud af den anden ende. Timingen for dette rådgivningskoncept er således veltimet, og vi kan allerede nu se på responsen fra vores eksisterende kunder, at vores forventninger uden tvivl vil blive indfriet, siger Tom Bang Hansen.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs