MediaWatch

Præsidentvalg trækker folk til Internettet

Kandidatvalget var en succes både på partiernes egne hjemmesider, på uafhængige politiske hjemmesider og på mediernes hjemmesider.

En undersøgelse foretaget af analysevirksomheden Media Metrix viser, at trafikken på de demokratiske og republikanske hjemmesider blev øget betragteligt i de uger, hvor konventerne blev afholdt. Målt i procent lå stigningerne på mellem 21,7 procent og 721,4 procent.

Hjemmesiden Algore.com havde således 73.000 unikke besøgende i ugen for demokraternes konvent, men til gengæld 107.000 unikke besøgende i ugen for republikanernes konvent. Hjemmesiden Georgewbush.com havde 199.000 unikkende besøgende i ugen for eget konvent og 92.000 unikke besøgende i ugen for demokraternes konvent.

Også på mediernes hjemmesider kunne man mærke en stigning i trafikken i de pågældende uger. I ugen for demokraternes konvent havde for eksempel washingtonpost.com 1,276.000 millioner unikke besøgende, hvilket var en stigning i trafikken på 48,3 procent i forhold til den foregående uge.

Mere fra MediaWatch

Eventchef på Gyldendal stopper

Efter knap fire år på forlaget, hvor hun har arbejdet for at åbne Gyldendal mere op for læserne, har eventchef fået nyt job.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs