MediaWatch

HydroTexaco skuffet over dagligvaresalg via Internet

HydroTexaco forventede ved e-butikkens start en omsætning på Internet salget på mellem 50 og 60 millioner i løbet af det første år. Selskabet vil i dag ikke oplyse, hvor stor omsætningen reelt har været, men der er ingen tvivl om, at forsøget har været stor skuffelse. I en kommentar til Børsen siger direktør for bilistmarkedet, Niels Erik Samdal:

- Omsætningen gennem vores e-handelsbutik har ligget væsentligt under det, vi forventede, da vi lancerede ideen med at sælge dagligvarer fra en række benzinstationer sidste år.

HydroTexaco har dog ikke mistet troen på, at elektronisk handel har en fremtid foran sig, men er som følge af det dårlige resultat i gang med at definere nye strategier for fremtidige initiativer.

En mulighed kunne for eksempel være at gå sammen med en strategisk partner - for eksempel en dagligvarekæde - med henblik på at kunne trænge dybere ind i markedet for salg af dagligvarer over Internettet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs