MediaWatch

PricewaterhouseCoopers satser på den ny økonomi

Derfor har konsulentfirmaet skilt revisions- og rådgivningsdelen ad, og selve rådgivningsdelen er blevet delt op i fire hovedområder: Management Consulting, e-factory, Business Operation Mana-gement og New Business, der bindes sammen af en række tværgående forretningsområder. Rådgiv-ningsdelen omfatter i alt cirka 400 medarbejdere. Det skriver IT-Branchen.

Området e-factory er blevet selvstændig udskilt med henblik på at synliggøre, at Pricewaterhouse-Coopers har kompetence inden for de samme områder som for eksempel Framfab.

- Vi har dyrket området i lang tid, men nu er de blevet synligt. Med e-factory ønsker vi samtidig at skabe et sam-menhængende e-business miljø i virksomheden, siger adm. direktør Peter Matthiesen til IT-Branchen. Endvidere er New Business området fokuseret på den ny økonomi, idet konsulenterne skal forsøge at udvikle nye forretningsmodeller for dot.com virksomheder og samtidig være med til at finde kapital til de nye virksomheder.

Peter Matthiesen erkender, at også PricewaterhouseCoopers har været ramt af medarbejderflugt til dot.com virksomheder, men han er fortrøstningsfuld omkring den fremtidige personaleudvikling. Erfaringer fra USA viser nemlig, at mange vender tilbage til PricewaterhouseCoopers, efter at de har været med til at starte dot.com virksomheder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs