MediaWatch

SOLs e-handel giver problemer

Scandinavia Online (SOL) skal omlægges, men først skal e-handelsvirksomhederne sælges, som hidtil har udgjort en stor tabspost på budgettet.

Det annoncerede SOL på en netop afholdt pressekonference i forbindelse med offentliggørelsen af deres andet kvartalsregnskab. SOL's e-handelsselskaberne omsatte for blot syv millioner svenske kroner, mens de havde 12,2 millioner svenske kroner i udgifter. Driftsresultatet endte med et minus på 15,53 millioner svenske kroner, skriver digi.no

Ifølge SOL's koncernchef, Birger Steen, har hele e-handelssektoren fået sig et knæk, på grund af problemer med lav volumen og høje udgifter i forhold til indtægter. Derfor vil SOL til at tænke i helt nye baner fremover.

Annoncemarkedet på Internettet bevæger sig stadig fremad, og det vil SOL forsøge at udnytte. SOL-portalerne vil flytte annoncerne fra at være bannerannoncer til decideret indholdspecifike tilbud. Ved hjælp af samarbejdsaftaler med annoncører vil SOL tilbyde sine Internet besøgende, at købe en bog direkte efter at have læst boganmeldelsen på en SOL-portal.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs