MediaWatch

Damgaard sikrer global ensartethed

Certificeringsprogrammet lanceres i samarbejde med det amerikanske Sylvan Prometric der har 2900 testcentre i 141 lande, skriver Computerworld.

Formålet er at tilføre Damgaards forhandlere viden og uddannelse. Certificeringsprogrammet omfatter Damgaards nye internatonale produktlinie Damgaard Axapta og til september bliver den udvidet til også at omfatte XAL.

Fordelen ved at samarbejde med en uafhængig partner som Sylvan Prometric er ifølge direktør for forretningsudvikling Torben Johansen, at der stilles de samme krav til testen verden over.

Til at begynde med kommer certificeringerne til at omfatte test på anvendelse af programmet og et antal udviklingsdiscipliner. På længere sigt vil certificeringsprogrammet inkludere materiale og produktionsstyring, implementering og projektstyring.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs