MediaWatch

Dårlig vejr godt for TV

På årsbasis ser danskerne i gennemsnit TV i 2,5 time om dagen, så det betyder noget, når forbruget øges med et kvarter dagligt om sommeren. Ifølge Carat Danmark er det det dårlige danske sommervejr, der har været godt for TV-stationerne, skriver Erhvervsbladet.

Hos TvDanmark1-2 oplyses det, at sommeren var som sidste år. Juli plejer at være en lavsæson måned for salg af reklametid, men det har set ganske fornuftigt ud i år. Salgsdirektør Jan Højlund, TvDanmark1-2, siger at man har ikke haft udsolgt, som TV3 og TV2.

Markedet har været, som det plejer, men priserne har været lavere, og derfor har omsætningen været større i juli. Også direktør Flemming Rasmussen fra TV2 Reklame vurderer, at det dårlige vejr skaffer flere seere. TV 2 har da også kunne levere de kontakter, som reklamemarkedet har bestilt. TV 2 melder også ,at juli har været bedre end normalt, selv om de har haft lidt ledig kapacitet.

Mere fra MediaWatch

Peter Graulund anker nederlag til landsretten

Fodboldkommentatoren tabte sag om uberettiget fyring i byretten, hvor han også blev pålagt at betale en erstatning på 90..000 kr. til det tidligere Nordic Entertainment Group (Nent), nu Viaplay Group.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs