Til sammenligning var abonnenttallet ved udgangen af 1998 på 36,3 procent. Den voldsomme stigning i antallet af abonnenter skyldes først og fremmest taletidskort-kunder. Ved udgangen af 1999 var der lidt under 1 million aktiverede taletidskort, hvilket betyder, at 37 procent af samtlige abonnementer var taletidskort-kunder.
Det viser Telestyrelsens netop udgivet Teleårbog 1999, der indeholder statistiske oplysninger vedrørende udviklingen på det danske telemarked.
Teleårbogen viser også, at konkurrencen fortsat er i god vækst på mobilområdet. Hver fjerde mobilkunde var ved indgangen til år 2000 abonnement hos et af de nye mobilselskaber - udover Sonofon og Tele Danmark. Andelen af kunder, der benytter de nye mobilselskaber, er således steget fra 15 procent til 24 procent i løbet af 1999.
Og ikke overraskende viser teleårbogen, at Internettet bruges af flere og flere. Ved udgangen af 1999 var der 21,3 Internet abonnementer pr. 100 indbyggere, hvilket svarer til lidt over 1,1 millioner Internet abonnementer i Danmark.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.