MediaWatch

Digitalt TV3

I disse dage er selskabet i gang med at få aftaler i stand med annoncører, programleverandører og indholdsproducenter. Erfaringerne fra udlandet med digitalt TV er, at det er klogt ikke at lægge ud med noget, der kræver for meget af seerene, skrev Børsen onsdag.

TV3 har retten til at vise fodboldkampe fra Champions League og med den digitale teknik kan lyden, der fortæller at der er scoret i en anden kamp end den man ser, fremover erstattes af en ekstra TV rude, hvor man vil kunne se målet i den anden kamp.

Systemet kommer til at køre efter Pay Per View princippet, så seerne selv kan betale sig til at se netop de kampe, de vil.

Den nuværende udgave af TV-Shoppen bliver gjort digital, så seerne straks kan bestille et produkt via TV-skærmen, hvis en reklame har fristet dem. På TV-skærmen kan de ligeledes checke saldoen på deres bankkonti.
Det er endnu ikke klart, hvornår man vil kunne købe produkter direkte fra TV-skærmen, det kommer an på, hvornår Viasat vurderer at markedet er modent.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs