MediaWatch

Minister skal undersøge om Tele Danmark forskelsbehandler

Tele Danmark, der administrer de danske telefonnumre, er uenig i den kritik, der i de seneste dage har peget på, at Tele Danmark favoriserer sine egne kunder på bekostning af konkurrenternes, skriver Politiken.

Ifølge pressechef i Tele Danmark Max Stougaard byder Tele Danmark deres konkurrenter bedre vilkår end Tele Danmarks egne kunder får.

Når det lykkes Tele Danmark at give deres egne kunder en hurtig betjening skyldes det udelukkende "god service".

- Den samme service kan vi naturligvis ikke tilbyde konkurrenternes kunder. Det, vi lover, er, at ordren er tastet ind i systemet inden for to dage. Når der er forsinkelser skyldes det først og fremmest, at konkurrenterne samler deres ordrer sammen i klumper, og de tit er behæftet med fejl, siger Max Stougaard.

Forbrugerrådet er også bekymret for Tele Danmarks behandling af konkurrenternes kunder. Forbrugerrådet mener, at de forskelle i serviceydelser som Tele Danmark leverer giver Tele Danmark en fordel, og at der er tale om "regulært bespænd over for konkurrenternes kunder."

Relaterede