MediaWatch

Minister skal undersøge om Tele Danmark forskelsbehandler

Tele Danmark, der administrer de danske telefonnumre, er uenig i den kritik, der i de seneste dage har peget på, at Tele Danmark favoriserer sine egne kunder på bekostning af konkurrenternes, skriver Politiken.

Ifølge pressechef i Tele Danmark Max Stougaard byder Tele Danmark deres konkurrenter bedre vilkår end Tele Danmarks egne kunder får.

Når det lykkes Tele Danmark at give deres egne kunder en hurtig betjening skyldes det udelukkende "god service".

- Den samme service kan vi naturligvis ikke tilbyde konkurrenternes kunder. Det, vi lover, er, at ordren er tastet ind i systemet inden for to dage. Når der er forsinkelser skyldes det først og fremmest, at konkurrenterne samler deres ordrer sammen i klumper, og de tit er behæftet med fejl, siger Max Stougaard.

Forbrugerrådet er også bekymret for Tele Danmarks behandling af konkurrenternes kunder. Forbrugerrådet mener, at de forskelle i serviceydelser som Tele Danmark leverer giver Tele Danmark en fordel, og at der er tale om "regulært bespænd over for konkurrenternes kunder."

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs