MediaWatch

TV og aviser taber terræn til Internettet

51 procent af de adspurgte angav, at de så mindre TV på grund af Internet-surfing og 29 procent læste færre aviser af samme grund. Det viser en ny tysk undersøgelse, der har spurgt 1310 repræsentative online-brugere i Tyskland, Frankrig, Storbritannien og Sverige.

At forbruget af TV er faldet bliver forklaret med, at Internet-surfing er en hjemmeaktivitet. Derfor bliver der mindre tid til TV-brug. Det er særligt serier og spillefilm, som seerne svigter til fordel for Internettet.

På trods af det intensive Internet-brug tilbringer over 90 procent af de adspurgte lige så megen tid sammen med familie, venner og i andre fritidsaktiviteter.

Undersøgelsen blev foretaget af tyske Infratest Burke for AdLink Internet Media AG.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs