MediaWatch

TV og aviser taber terræn til Internettet

51 procent af de adspurgte angav, at de så mindre TV på grund af Internet-surfing og 29 procent læste færre aviser af samme grund. Det viser en ny tysk undersøgelse, der har spurgt 1310 repræsentative online-brugere i Tyskland, Frankrig, Storbritannien og Sverige.

At forbruget af TV er faldet bliver forklaret med, at Internet-surfing er en hjemmeaktivitet. Derfor bliver der mindre tid til TV-brug. Det er særligt serier og spillefilm, som seerne svigter til fordel for Internettet.

På trods af det intensive Internet-brug tilbringer over 90 procent af de adspurgte lige så megen tid sammen med familie, venner og i andre fritidsaktiviteter.

Undersøgelsen blev foretaget af tyske Infratest Burke for AdLink Internet Media AG.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs