MediaWatch

TV-stationer slipper godt fra reklamesager

Kulturministeren finder TV 2s overtrædelser "stærkt beklageligt" og understreger, at TV 2s bestyrelse ikke har levet op til sit ansvar, skriver Berlingske Tidende.

TV 2s bestyrelsesformand, Jens Bilgrav-Nielsen, erkender problemet, og han vil sammen med den øvrige bestyrelse og direktionen gøre alt for, at det ikke sker igen.

Det ekstra reklamesalg har ifølge TV 2 øget omsætningen med knap seks millioner kroner. Forbrugerrådet har krævet, at kulturministeren inddrager stationens "ulovlige" fortjeneste, men Elsebeth Gerner Nielsen afviser at foretage sig mere. I løbet af efteråret vil ministeren fremsætte et lovforslag, der gør det muligt at idømme TV2 og DR bøder, hvis reglerne for sponsorering og reklamer overtrædes.
TvDanmark1 og TV3 har også sendt for mange reklamer. Ifølge specialkonsulent Lene Gelting fra Kulturministeriet, er overtrædelserne dog "ikke så grelle", at ministeren vil bede sin engelske kollega om at gribe ind.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs