Det viser en ny undersøgelse, som Analyseinstituttet Greens har foretaget for dagbladet Børsen. Undersøgelsen dokumenterer, at de danske dagblade, der normalt har siddet på job-annoncemarkedet, er ved at miste en af sine største indtægtskilder.
- Vi har brugt nettet til rekruttering i omkring to år. Der er ingen tvivl om, at den helt overvejende del af vores rekrutteringer i fremtiden vil foregå via Internet, fortæller chefkonsulent Anne Koch fra Dansk Supermarkeds Lederudvikling til Børsen.
Anne Kochs erfaring er dog, at der blandt Internet-ansøgerne ikke er lige så mange kvalificerede ansøgere, som der er via de trykte medier. Hun mener, at det skyldes, at det er betydelig nemmere at udfylde en ansøgning via e-mail, end det er at sætte sig ned og søge et job via brev.
Sidste år blev omkring 40.000 job annonceret på Internettet. Heraf var en tredjedel, der udelukkende blev vist på Internettet.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.