MediaWatch

Napster fremmer musiksalg

Resultatet af undersøgelsen er ikke svær at forklare. Napsters brugere er musikentusiaster, og de køber formodentlig også CDer, mener analytiker Aram Sinnreich fra Jupiter Communications, ifølge Reuters.

Undersøgelsen kommer netop mens striden mellem Napster og den amerikanske musikindustri er på sit højeste. Hovedanklagen fra RIAA (Recording Industry Association of America) mod Napster har hele tiden været, at Napster er ansvarlig for det faldende musiksalg blandt amerikanske collegestuderende.

Men ifølge Aram Sinnreich er der betydelige problemer i RIAAs argumentation. RIAA har ikke oplyst, at det faldende musiksalg blandt amerikanske collegestuderende allerede var begyndt inden Napster begyndte på Internettet. RIAA tager heller ikke i betragtning, at musiksalget under alle omstændigheder ville komme ud for store forandringer - uanset om Napster var der eller ej.

Se også artiklen: Retssag om piratkopiering af film og musik på www.mediawatch.dk.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs