MediaWatch

Kritik af TV 2s trailerpolitik

TV 2 afviklede i første halvår af 2000 reklamer for egne produkter, som for eksempel websiten tv2.dk og TV2 Reklame, for et beløb svarende til 20 millioner kroner, fremgår det af en opgørelse fra Carat Danmark, skriver Børsen. Det svarer til at TV 2 i perioden var sin egen syvende største kunde.

TV 2s reklamer for egne produkter har i visse tilfælde været helt oppe på én time på en uge. Senest i uge 26 brugte TV 2 næsten 20 minutter på egne reklamer, hvilket ifølge Carat Danmark svarer til 40 spots eller 2 til 3 annoncørers fulde kampagner.

Det vækker harme hos Carat Danmark, som må afvise kunder samtidig med at TV 2 reklamerer sig selv. Også Dansk Annoncørforening kritiserer TV 2s prioritering, som man mener får annoncørerne til at føle sig til grin, og som i øvrigt forværrer de støjproblemer, som TV-mediet i forvejen lider under. Dansk Annoncørforening har indkaldt til et møde med TV 2s ledelse i august for at diskutere problemet.

Ifølge TV 2s souschef i informationsafdelingen Michael Hansen, har man hos TV 2 besluttet ikke at afsætte sendetid til egne reklamer frem til og med august måned i år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs