MediaWatch

Auktioner påvirker ikke forbrugerpriser

Flere handels- og forbrugerorganisationer samt teleindustrien selv har kritiseret forslaget om en eventuel auktion over UMTS-licenserne for at ville give skyhøje forbrugerpriser og forsinke udbredelsen, men det passer ikke, mener Per Baltzer Overgaard, der er lektor i økonomi ved Aarhus Universitet ifølge Berlingske Tidende.

Store engangsinvesteringer, som for eksempel den pris et teleselskab måtte betale for en UMTS-licens på auktion, har intet at gøre med de marginale omkostninger, og den vil dermed heller ikke få indflydelse på den pris, som forbrugerne i sidste ende vil komme til at betale, fastslår Per Baltzer Overgaard.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs