MediaWatch

Auktioner påvirker ikke forbrugerpriser

Flere handels- og forbrugerorganisationer samt teleindustrien selv har kritiseret forslaget om en eventuel auktion over UMTS-licenserne for at ville give skyhøje forbrugerpriser og forsinke udbredelsen, men det passer ikke, mener Per Baltzer Overgaard, der er lektor i økonomi ved Aarhus Universitet ifølge Berlingske Tidende.

Store engangsinvesteringer, som for eksempel den pris et teleselskab måtte betale for en UMTS-licens på auktion, har intet at gøre med de marginale omkostninger, og den vil dermed heller ikke få indflydelse på den pris, som forbrugerne i sidste ende vil komme til at betale, fastslår Per Baltzer Overgaard.

Mere fra MediaWatch

Peter Graulund anker nederlag til landsretten

Fodboldkommentatoren tabte sag om uberettiget fyring i byretten, hvor han også blev pålagt at betale en erstatning på 90..000 kr. til det tidligere Nordic Entertainment Group (Nent), nu Viaplay Group.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs