MediaWatch

Danskerne afviser at købe dagligvarer online

Det skyldes blandt andet den tætte butiksstruktur i Danmark, mener Dansk Supermarked, og det er baggrunden for at supermarkedskæden endnu ikke er gået i gang med e-handel.

Analysen fra Zapera viser at 47,7 procent af befolkningen afviser, at de vil købe varer over Internettet. En tredjedel vil overveje det, mens kun to procent har prøvet det, skriver Børsen.

Ifølge Poul Guldborg fra Dansk Supermarked skyldes det blandt andet den tætte butiksstruktur i Danmark, der gør e-handel mindre nødvendigt end for eksempel i Sverige. Gulborg mener desuden, at mange danskere endnu føler sig usikre med at bruge dankortet til betaling. Disse efterspørgselsbestemte forhold sammenholdt med at det er problematisk at opbevare og transportere dagligvarer er årsagen til at Dansk Supermarked endnu ikke har kastet sig over salg af varer over Internettet.

Undersøgelsen viser desuden, at e-handel er speciel populær i Storkøbenhavn, hvor hele 50,9 procent oplyser, at de overvejer at købe dagligvarer over Internettet.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs